امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

۵۵ درصد از زمین‌های کشاورزی خراسان‌رضوی سنددار شد | سنددار کردن این اراضی تا ۱۴۰۳ پایان می‌یابد

  • کد خبر: ۱۸۰۴۳۳
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
۵۵ درصد از زمین‌های کشاورزی خراسان‌رضوی سنددار شد | سنددار کردن این اراضی تا ۱۴۰۳ پایان می‌یابد
از سال گذشته تا‌کنون ۵۵‌درصد زمین‌های کشاورزی استان سنددار شده است

به گزارش شهرآرانیوز «از پارسال تاکنون ۵۵‌درصد زمین‌های کشاورزی خراسان‌رضوی سنددار شده که این میزان، حدود ۲۰‌درصد از میانگین کشوری بالاتر است.» این خبری است که مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان‌رضوی در بخش زمین‌های کشاورزی روستایی اعلام و تأکید کرد که مردم بدون اینکه مراجعه‌ای به اداره ثبت‌اسناد داشته باشند، اسناد مالکیت زمین‌هایشان صادر می‌شود.

سیدمرتضی مولوی‌پور در گفتگو با شهرآرا، این وعده را هم داد که میزان اراضی کشاورزی سند‌دار‌شده تا پایان امسال به ۸۰‌درصد زمین‌های کشاورزی تعمیم پیدا کند.

او با اشاره به اینکه اداره‌کل ثبت‌اسناد و املاک خراسان‌رضوی از پارسال به صدور اسناد مالکیت زمین‌های کشاورزی مکلف شده است، اظهار کرد: تاکنون در این زمینه برای متقاضیانی که از مزایای سند رسمی اطلاع داشتند، سند صادر شده است، اما از‌این‌پس قسمت سخت کار شروع می‌شود؛ زیرا بقیه افراد از این ماجرا آگاهی ندارند، از مزایای سند بی‌خبر هستند یا می‌دانند، اما پیش‌فرض‌های ذهنی اشتباهی دارند و گمان می‌کنند با صدور سند رسمی یارانه‌شان قطع می‌شود یا مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

اتمام سنددار کردن زمین‌های کشاورزی استان تا سال ۱۴۰۳

او با بیان اینکه اگر بتوانیم میزان صدور سند‌های کشاورزی را تا پایان امسال به ۸۰‌درصد برسانیم، سنددار کردن زمین‌های کشاورزی استان در سال‌۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد، گــفــــت: از اواخــر پارسال هزینه‌های نقشه‌برداری زمین‌های کشاورزی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک پرداخت می‌شود که عمده هزینه‌های سند مالکیت را شامل می‌شود. سازمان ثبت‌اسناد و املاک متقبل شد که این هزینه‌ها را پرداخت کند و در‌همین‌راستا با شرکت‌های نقشه‌برداری قرارداد بسته شد.

تحویل سند مالکیت به مردم در روستا

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان‌رضوی افزود: این شرکت‌ها به روستا‌های مختلف می‌روند و با‌توجه‌به مدارک مالکیتی مردم، تشکیل پرونده می‌دهند. پس از تحویل پرونده به اداره ثبت‌اسناد و املاک، اقدامات مربوط به صدور اسناد مالکیت آن انجام خواهد شد و در خود روستا به مردم تحویل داده می‌شود.

او درباره اعتبار در‌نظر‌گرفته‌شده برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی استان بیان کرد: سال گذشته ۲۳‌میلیارد تومان اعتبار در این زمینه دریافت کردیم که با شرکت‌های نقشه‌برداری قرارداد بستیم. امسال نیز رقم ۰‌۳ میلیارد‌تومانی برای این موضوع در نظر گرفته شده که فعلا ۲ میلیارد تومان آن مصوب شده است و بقیه آن در آینده ابلاغ خواهد شد.

حدنگاری اراضی، چالش ثبت اسناد

مولوی‌پور چالش اداره ثبت‌اسناد و املاک را حدنگاری اراضی دانست و گفت: در‌صورتی‌که تبدیل اسناد عادی به رسمی یا تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ که در قالب حدنگاری انجام می‌شود، به اتمام برسد، بخش عمده کار انجام شده است و از‌آن‌پس در نقل و انتقالات، فقط تغییر‌نام صورت می‌گیرد؛ زیرا مالکیت ثبت‌شده در سامانه‌ها موجود است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از واحد‌های ثبتی، یک‌روزه سند تک‌برگ را صادر می‌کنند، بیان کرد: در‌واقع فرایند کوتاه شده، اما تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ و اسناد عادی به رسمی کمی زمان‌بر است که امیدواریم با انجام اقداماتی این روند در سال‌های آینده کوتاه‌تر شود، زیرا زمانی که این فرایند کوتاه‌تر شود، از بروز خطا و مفاسد نیز جلوگیری خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->